torsdag 20 januari 2011

Plikten kallar

Forma, leta, hitta nya ord och skapa är det bästa jag vet.
Med en kopp bryggt kaffe sätter jag mig till rätta i gamla fåtöljen. Den står i hörnet bredvid travar av anteckningsböcker, cdskivor och den stora stereon.
Belysningen består av en vit från Ikea, ful som stryk.
Där sitter jag en stund, klickar på tagenterna, letar och funderar. Skriver inlägg, skriver på nästan-färdig-boken och skriver ner orden som flyter omkring i hjärnmassan.
Den lilla underbara stunden innan plikten kallar på mig Jag måste svara den, loma iväg till arbete och högskola, suktandes efter nästa morgonstund.

8 kommentarer:

  1. Inte illa, du har att göra du :). Gött när man har en hobby som är det bästa man vet!

    SvaraRadera
  2. Viktigt att ta sig tid för skrivandet som du verkar göra, trots att man har mycket annat som river och sliter i en. Måsten. Fin morgonstund med kaffe och ord!

    SvaraRadera
  3. Den hjärnmassa ska du vara gla för! Min skulle inte hinna med hälften..

    SvaraRadera
  4. Den lilla underbara stunden när man hittar ord.

    SvaraRadera
  5. ja det är skönt. Sitta bara försvinna i tankar. Bra

    SvaraRadera