måndag 31 januari 2011

Personligheter

Likt Jekyll och Hyde, har jag olika personligheter.
På arbetet, med blåljus, sirener, höga hastigheter och blod, där är jag lugn, vänlig och bestämd. Jag formar mig efter situationen, och innan vi anländer är jag som ett oskrivet blad. Jag möter skräck, död och sorg metodiskt och vant. När vi är klara, ställer jag åter in mig på noll.

Hemma, med pojkvän, är jag en ragata, dominant och otrevlig. Där skäller jag över odiskad disk, strumpor på golvet och över bortglömda middagar. På natten då jag ramlar ner i toaletten på grund av en uppfälld toasits ger jag ifrån mig ett avgrundsvrål.

Med vänner, över fikat, är jag sprallig, rolig och en god lyssnare. Solstråle är mitt smeknamn. Den som ler genom kritik, gliringar och elaka ord. När vänninan fäller en tår över pojkvännen, är jag där med goda råd och tröstande råd.

Frågan är bara, vem jag gillar bäst.

9 kommentarer:

  1. Man får gilla alla lika bra, tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Men "du" är väl inte alltid en ragata hemma hoppas jag :-)? Kul att läsa, undrade vad det skulle utmynna i.

    SvaraRadera
  3. Taskig lott för killen. Kan han inte uppgraderas till vän??

    SvaraRadera
  4. Jamen så är det ju. Man är allting på samma gång fast det ena kommer fram mer ibland. Fint.

    SvaraRadera
  5. Rikt att kunna vara både eldtunga och solstråle:)

    SvaraRadera
  6. Tror vi alla är lite "splitpersonalities", tyvärr. Men vi kan alla ta tag i det och ändra oss till det bättre :)! Bra vinkel!!!!

    SvaraRadera
  7. Håller med Marmoria idag.
    Bra skrivet var det

    SvaraRadera
  8. Haha, stackars kille som får ta all skit. Han skulle nog tjäna på att bli din vän istället som Marmoria sa :)

    SvaraRadera