måndag 24 januari 2011

Dunkade tankar

Jag flyger över gröna skogar, på en kvast. Molnen viner förbi och hjälmen jag bär skakar lite av luftturbulensen. Då jag lutar mig lite framåt, störtar kvasten fort neråt. Marken närmar sig med rasande fart,innan jag skickligt vänder upp igen mot himlen. Glädjen berusar mig. Jag håller ut händer och släpper kvasten. Kvasten hoppar till lite, då vi åker igenom ett moln, så jag får klamra mig fast för att inte åka av.
Något blött rör vid mig. Usch, tänker jag. Det suddiga blir tydligare och jag hör ett välbekant dunkade ljudet. Något puffar på min arm. Jag blundar hårt och vill tillbaka in i drömmen. Dunkade ljudet ökar och det blöta rör vid mig igen.
Jaja, vi ska gå ut, tänker jag medan jag motvilligt öppnar ögonen och möter de bruna som ivrigt tittar på mig.

6 kommentarer:

  1. En hund till:)! Härlig dröm och fin övergång där!

    SvaraRadera
  2. En dröm som borde fått drömmas till slut. Flera hundar här idag! :)

    SvaraRadera
  3. Fort ska det gå :)! Gillar fartfyllda drömmar :)

    SvaraRadera
  4. Härligt fluffig och fartig dröm! Mysigt med hunden som buffar och vill ha uppmärksamhet trots allt.

    SvaraRadera
  5. Undrar vad som hänt om du inte blivit väckt?
    De här flygdrömmarna ger alltid en sådan bubblande känsla i kroppen som gör att man längtar efter mer.

    SvaraRadera