söndag 9 januari 2011

En kväll

Sommaren år 1994 var det värmerekord..Våra dagar bestod bara av badande, solande och lek. Jag minns det som en lycklig tid. Min hud brunbränd och mitt hår solblekt. Underbart.

Enda sättet att svalka oss var i plaskdammen vid lekparken.Vilken min mamma hade när vi kom hem efter vattenkriget med totaltgenomblöta kläder. Det var värt det. Svala blöta kläder i värmen jämfört med arg mamma. Energiska åttaåringar med inga bekymmer i världen. Hela livet vid våra fötter. Minns du det?

5 kommentarer:

  1. Låter särskilt härligt nu när jag tittar ut genom fönstret och bara ser mörka moln, isiga gator och hör bullret från ett antal snöröjare.

    SvaraRadera
  2. Minns den sommaren mycket väl, hade två halvårsgamla bebisar som höll på att rinna bort i vagnen...

    SvaraRadera
  3. Härligt att vara bekymmerslöst liten utan begränsande tankar!

    SvaraRadera
  4. Underbar sommar 23 år gammal och helt underbart allt allt. Särskilt fotbollen

    SvaraRadera