onsdag 19 januari 2011

Det var bättre förr..

Varje födelsedag lyfte pappa upp mig för att känna hur mycket jag växt.
En hel del numera, tror jag, för han har inte lyft mig sen jag var tio år.

Snurrgungan mina vänner och jag kunde åka runt, runt, runt i timmar på, klarar jag inte längre av, jag mår illa redan efter ett varv.

Hoppa spiken från 10:an, 5:an och göra bomben från 3:ans trampolin i simhallen,
var inget problem förr, nu doppar jag tån lite försiktigt  i vattnet innan jag går i från trappan.

På krogen, på fredagskvällen, på lördagskvällen, kommer jag på mig själv att hellre vilja vara hemma i mjukisbyxor,en försynt gäsp i ett hörn redan kl tio, men håller som singel ut till kl fem,för att sedan sova ut nästa dag.

På fiket, runt hörnet, över en latte, är det inte längre prat om pinsamma hångel eller helgens hemska ragg,
utan om vem som fått barn, barnets vikt och bröst som läcker mjölk.

Häromdagen, var det så nära att jag sa det, men hann hejda mig innan jag sa det högt bland mina ammande vänninor.
"Det var bättre förr...", men saningen är den att det var det.

6 kommentarer:

  1. Ha, ha multimegastor igenkänningsfaktor. Jag vill gärna bli känd författare, men har ingen större lust att mingla.
    Men jag reagerar lite på att du är så ung. Det du beskriver kom först i 36-årsåldern hos mig.
    Innan dess var jag den ständiga partybönan, full av energi och tränade minst sex dagar i veckan.

    SvaraRadera
  2. Blev också lite lätt skrämd av texten med din ålder. Men den behöver inte vara verklighetsförankrad heller ;). Så är vi alla olika också. Själv tycker jag livet blir bättre och bättre! Jag hittar nya nöjen hela tiden.

    SvaraRadera
  3. :) Du har lyckats väl! Så din kommentar till Razhal att det handlar om en av dina karaktärer :)! Tack för magiskt fin kommentar! Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  4. Hahaha ja absolut.
    Träffar mycket där fröken.

    Singel 39 är jag du träffar många punkter där. :)

    SvaraRadera
  5. Instämmer och sänder mitt deltagande. Tur för dig att du inte sa nåt!:) 53

    SvaraRadera
  6. Ditt liv har ju just börjat/ tant 58 singel

    SvaraRadera