torsdag 27 januari 2011

Längtan efter miljöombyte

- Jag vill åka bort, flytta till ett varmt land, säger Kajsa.
 Ninni himlar med ögonen.
- Gör det då.
- Men jag har ju inte råd.
Ninni stönar högt åt Kajsas svar.
- Stanna hemma då.
Ninnis ton är skarp och hård. Kajsa fnyser och vänder sig mot Sandra istället. Hon upprepar sin önskan och Sandra lyssnar uppmärksamt. Högt säger Kajsa:
- Det är tur inte alla har PMS idag.
Ninni slår på tangenterna på keyboarden och försöker skärma bort Kajsas gälla röst. Bakom ryggen hör hon att Kajsa fnissar löjligt åt något Sandra säger. Ljudet får Ninni att rysa. Själv skulle Ninni verkligen behöva ett miljöombyte, så långt bort från Kajsa som möjligt...

7 kommentarer:

  1. Låter inge vidare att behöva ett miljöombyte från sina vänner...kanske är det arbetskamrater...och dem väljer man ju inte ;).

    SvaraRadera
  2. Oj, vad jag känner igen mig...Öppna kontorslandskap i alla ära men ibland vill man vara ifred!
    Mycket bra gestaltat! Gillar verligen känslan man får i dialogen av att Ninni inte alls är sugen på att prata och Kajsa som bara är sugen att prata om sig själv!

    SvaraRadera
  3. Gillar och gillar Linneas analys. Men jag trodde de spelade i ett band (keyboard) och inte jobbade på kontor.

    SvaraRadera
  4. Jag fick också för mig att de spelade i ett band, och att de var vänner.
    Hur som helst så känner jag med henne

    SvaraRadera
  5. Vänner kändes det som för mig.
    Ibland vill man skärma av sig så är det bara.
    bra

    SvaraRadera
  6. Bra. Man måste få vara i fred ibland.

    SvaraRadera
  7. Precis så som det kan vara ibland.

    SvaraRadera