måndag 14 mars 2011

Oförstört IV

fortsättning från tidigare puffar...

Marken skakade och skräcken kröp uppför ryggen på honom för varje vibration. Håll huvudet kallt, intalade han sig.
Han blinkade flera gånger. Såg han i syn eller flyttade sig träden på sig som om det banade väg för något eller någon. Framför honom drog ett stort träd upp rötterna och vaggade åt sidan. Han drog efter andan.
En liten flicka stod framför honom och log. Var det hon som gjorde så att marken skakade?
"Hej". Flickan log och tittade på honom.
"Hej"
"Jag är Sandra, vem är du?"
Han harklade sig. "Tom, eh, jag heter Tom"
"Vad gör du här?"
Han rynkade pannan. "Det vet jag inte".
Flickan skrattade rått. Han överraskades av den otäcka tonen.
"Det vet jag"
Den vänliga blicken var borta och ersattes av något djuriskt medan en skimrande spetsig sak flög fram bakom hennes rygg.

Kvinnan stod på ett berg längre bort och betraktade scenen. Hon var nöjd, flickan var nöjd och mannen hade fått sitt äventyr, även om det var hans sista. Hon gäspade innan tog upp mobilen för att ringa nästa kund på listan.

(Skrivpuff utmaning: skriv om något som skimrar)

8 kommentarer:

  1. Se det var en riktig saga, det!

    SvaraRadera
  2. det är riktigt snyggt hur du väver in utmaningarna. spännande spännande!

    SvaraRadera
  3. Så fick han ett om inte meningsfullt så åtminstone händelserikt liv.

    SvaraRadera
  4. Gåtfullt drama, man anar en hämnd!?
    Bra fiction!

    SvaraRadera
  5. Gillar att flera utmaningar vävs samman. Fångade min uppmärksamhet.

    SvaraRadera